Thursday, November 18, 2010

PePatah 2 KAta

PEPAtaH Cik MinaH & Pak Ayub

Entah keNApa teNgAh doK meNggOda Mr.Notes & Mr.Slide Tertiba teriNgat PuLA pePatah 2 orAng InsaN nie Cik Minah & Pak Ayub bukan nama seBenar. MereKA berdua Nie adaLah doK bagitau 2 pepatah yang saNgat Unik la…

PEPAtaH Cik MinaH

“orAng yang seLalu keTAwa iaLah OraNg yang BAik Hati”

Aha!! Pe pendapat korang? Betol ke? Bagi cha ada betuL la juga sikit…coz biasanya orang yang seLalu ketawa ni iaLah oranG yang haTi seNang opss!! seNang HAti, x semestinya perlu kaya hati senang even x kaya pun leh hati senang betul x? coz bile pikir secara logic ada ke orang yang selalu ada rasa hasad dengki or cemburu or sentiasa rasa x puas dengan apa yang die ada akan selalu ketawa? Hemmmm…..susahkan…kecuali die ketawa bila die tgok orang lain merana or hidup susah or berada di bawah die baru die ketawa kan….itu pun mesti ketawa die cam THE GRINCH muahahahahahMuahahahahaha or lebih teruk dari tu….hahahahahahaha tapi cha de kemuskilan bagaimana pulak orang yang x boleh tahan ketawa bila die tengok kawan die jatuh tergolek kat depan die? Lupe nak Tanya Cik Minah Hahahahahahahaha taNya bagi pihak diri sendiri .


PePatah Pak Ayub

“Ibarat KetAm Ahmad ,KetaM Ah choNg daN KEtam SiVAmurugam”

mesTi koranG bLur kan…apa cite Ketam2 nie? Cha BiLe denGAr je Pepatah Pak AyuB ni cha Cuma teBayangkan KetaM masak Lemak ChiLi api, KeTam masaK Lada Hitam,Ketam sTim 3 rasa daN segALa Lauk2 ketaM yang enak MAk!!! X saBar nak BALik jaY bee naK makaN keTam GoreNg Butter!!!! Itu yang cha dapat bayangkan la….tapi lain pula maksud sebenarnya…maksud sebenar pepatah cite ketam nie diibaratkan macam nie…Ketiga2 spesis keTAm nie dah TerpeRangkap deKat saTu kawasaN jadi keTam2 nie peRLu keLuar UntuK ke HabitaT sebenaR mereka….naK tahu apa reaksi ketam2 nie? Di KAwasan Ketam SiVamurugam bila aDa je keTAm lain daH Mula dapat naik dari teMbok peNghadang makA keTam2 lain BeRkumpuL daN tolaK keTam tu keLuar dari kawasan tu.. Di Kawasan Ketam Ah cHong pulak bila ada ketam yang mula berjaya naik ke tembok penghadang maka ketam2 yang lain Mula naiK di atas badan Satu sama Lain Untuk membantu keTam tadi lepas dan memberi Ruang pada yang lain untuk lepas juga. Tapi di kawasan keTam Ahmad lain pulak ceritanya..Bila ada je ketam lain yang mula dapat naik ke teMbok penghadang maka ketam yang lain pun dok berkumpul untuk menarik ketam yang berjaya naik tadi untuk jatuh ke bawah..begitu juga seterusnya bila ada je ketam lain yang berjaya naik maka ketam2 lain akan menarik untuk jatuh ke bawah…akhir ketam Ah Chong dan SiVAmurugam hanya 4 ekor sahaja yang tinggal di dalam kawasan tangkapan itu…tapi ketam Ahmad semuanya masih ada di dalam kawasan tangkapan itu kerana tiada satu pun berjaya keluar….maKa ketam2 yang tinggal meNjadi Ketam GoreNg Butter, KetaM masak LAda Hitam daN laiN2 masakan yang eNak. Jadi renung2Kan…saMa ada Kita NAk menjadi Ketam Ahmad? keTam aH cHong? Atau ketAm Sivamurugam? Pilihan di tangan Korang….

0 comments:

Post a Comment